Mis vahe on joodetud ja mehaaniliselt koostatud radiaatoritel?
Sobiva radiaatori valimine ei ole alati lihtne, sest enamasti on palju erinevaid valikuid. Olenevalt kasutatud materjalidest ja tootmistehnoloogiast võivad erinevatel varuosadel olla tohutud jõudluse erinevused. Ainult teadlikult valides on võimalik saada kvaliteetne varuosa, millel on optimaalne jahutusvõime ja vastupidavus.
Radiaatorid jagunevad tootmistehnoloogia poolest kaheks:
- Mehaaniliselt koostatud (enamasti odavad)
- Joodetud radiaatorid
Erinevus selliste radiaatorite vahel tuleb välja vastupidavuses ja jahutusefektivsuses. Joodetud radiaatori efektiivsus võib mehaanilisel teel koostatud radiaatori omast olla kuni 60% suurem.
Radiaator koosneb hulgast torudest, mille vahel on ribid. Kuum jahutusvedelik jookseb läbi torude ja ribide kaudu toimub soojusvahetus läbi nende voolavasse õhuvoolu.
Joodetud radiaatoris joodetakse ribid ja torud ahjus kokku, mis tekitab metallist ühenduse, tänu millele luuakse optimaalne soojusülekanne. Seda tüüpi radiaatorite torud on enamasti ka lapikud, mis võimaldab suurema jahutuspinna.
Teist tüüpi on mehaaniliselt kokku pandud radiaatorid. Kõvajoodisega võrreldes on selline tootmismeetod odavam ja vähem energiakulukas. Torud, mis on alati ümara profiiliga lükatakse läbi ribide paki. Selliselt jääb torude ja ribide vahele alati väike vahe, mille tulemusena tekib automaatselt oluliselt (kuni 60%) kehvem soojusülekanne joodetud radiaatoritega võrreldes.
Originaal joodetud tehnoloogiaga valmistatud radiaatori asendamine vähem efektiivse mehaaniliselt koostatud radiaatoriga võib põhjustada mootori ülekuumenemist rasketes tingimustes ja suure koormuse all. See omakorda võib viia mootori kiiremale kulumisele ja purunemisele.
Jahutusradiaatorit valides küsi alati varuosamüüjalt, mis meetodil on tema pakutav jahutusradiaator toodetud! Joodetud radiaatorid on enamasti natuke kallimad, kui mehaaniliselt koostatud, kuid on ohutum, muretum ja pikaajalisem lahendus.
Mehaaniliselt koostatud radiaator. Ümmarguse profiiliga torud. Torude ja ribide vahel fikseeritud ühendus puudub. Madalam jahutusefektiivsus.
Joodetud radiaator. Torude profiil on lapik. Torud ja ribid on kokku joodetud. Palju kõrgem jahutusefektiivsus.